Motor

De slogan van de Oostenrijkse motor fabrikant KTM is ‘Ready to Race’. Het merk is mede-eigenaar van Bajaj Auto dat doet recht aan het slogan met zijn reeks prestatiegerichte motoren. Als je echter degene bent die denkt dat er een enorm potentieel is voor de RC 390 om een ​​nog meer hardcore racemachine te worden, het bedrijf heeft zojuist de RC 390 met R-achtervoegsel geïntroduceerd.

Zoals de naam al doet vermoeden, is de KTM RC 390 R een volbloed racemachine geslepen voor de pure race-ervaring. Het is een gehomologeerde, limited edition machine klaar voor Supersport 300 competitie in combinatie met de optionele en speciale SSP300 Race Kit.

De R-versie van de RC 390 is beperkt tot slechts 500 eenheden over de hele wereld en is uitgerust met een reeks hardware-upgrades specifiek voor gebruik op het circuit. De RC 390 R wordt geleverd met volledig instelbare, op maat gemaakte WP-ophanging aan de voor- en achterzijde. Dit maakt meerdere aanpassingsniveaus mogelijk om de KTM RC 390 R perfect af te stellen voor zowel rijder- als rijomstandigheden.

Aangezien RC 390 R een regelrechte tool is, is er minder aandacht voor de hele dag comfort. Hij wordt geleverd met een speciaal gebouwd bovenjuk en stuurset die een extremere racestuurpositie mogelijk maakt en verstelbaar is voor rijders van alle maten. De toevoeging van CNC gefreesde, opvouwbare rem- en koppelingshendels zorgen voor verhoogde feedback op vingers, beweert KTM.

Andere toevoegingen aan de RC 390 R is zijn korte inlaattrompet om de algehele efficiëntie te verhogen, samen met een iets bredere vermogensband. Afgewerkt met nieuwe afbeeldingen, zal de KTM RC 390 R beschikbaar zijn om via officiële KTM-dealers over de hele wereld te bestellen voor een startprijs van 8.500 euro.

SSP300 Race Kit

De race-readiness van de KTM RC 390 R kan verder worden verbeterd door de toevoeging van de SSP300 Race Kit. Het is beperkt tot slechts 50 kits per jaar rechtstreeks via KTM Customer Racing en bevat meer dan 230 afzonderlijke onderdelen en biedt motorsportteams de mogelijkheid om de gehomologeerde versie te maken en te onderhouden.

De kit biedt essentiële race-eisen, zoals een volledig titanium Akrapovic-uitlaatsysteem met race-ECU, STM-slipperkoppeling, snelle shifter, kabelboom, reservewielen, een enorme selectie versnellingsopties, verbeterd koelsysteem en een volledige carrosseriekit gemaakt van lichtgewicht en sterk materialen.